توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز

زنجیره تامین در صنعت نفت و گاز به دلیل اهمیت و گستردگی این حوزه، پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارد. برای پاسخگویی به این چالش ها و دستیابی به شفافیت و امنیت حداکثری در کنار سرعت و عملکرد بهینه، شرکت ها و سازمان های بزرگ به توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز روی آورده اند. این مسئله برای ایران، به عنوان یکی از صادرکننده تاثیرگذار نفت در جهان، اهمیت فوق العاده دارد. 

همگام با این حرکت در عرصه بین المللی، شرکت دانش بنیان فناوران گیتی افروز، شرکت برتر در زمینه فناوری بلاکچین، با بهره گیری از توسعه دهندگان مجرب و شناسایی چالش های موجود در این صنعت، به ارائه راهکارهای عملی در این زمینه می پردازد. 

مزایای توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز

سرعت بالا در معاملات و انتقال پول

توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز

شکل متداول پرداخت و انجام معاملات در زنجیره تامین نفت گاز مراحل پیچیده و سردرگم کننده ای دارد. به علاوه، در این روش، سنتی بودن بیشتر فرایندها، باعث بروز خطاهای انسانی زیادی می شود. استفاده از بلاکچین در این صنعت، با کاهش مراحل پرداخت و مکانیزه کردن معاملات، سرعت و امنیت معاملات را بهبود میبخشد.

نظارت بهتر بر معاملات انجام شده

توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز

استفاده از قراردادهای هوشمند و ذخیره تاریخچه معاملات در بستر بلاکچین امکان هرگونه دستکاری یا حمله سایبری را مرتفع میکند. به علاوه، با بهینه کردن شفافیت، امکان نظارت بر زنجیره تامین را بهبود می بخشد. این عمل، به نوبه خود باعث افزایش اعتماد اعضای دخیل در زنجیره و طرفین قرارداد میشود. 

حذف واسطه ها برای بهبود عملکرد زنجیره تامین

توسعه بلاکچین در صنعت نفت و گاز

بلاکچین، با حذف واسطه ها و امکان پرداخت همتا به همتا، فرایندهای موجود در زنجیره تامین را تسهیل میکند. این موضوع، به بهبود عملکرد زنجیره می انجامد. 

شرکت دانش بنیان فناوران گیتی افروز، با ارائه راهکارهای عملی و به روز مبتنی بر بلاکچین، همانند سایر صنایع مانند نظام سلامت، صنایع دارویی، کشاورزی، مدیریت زنجیره تامین، امنیت سایبری و صنعت بازی و رسانه، با مجرب ترین توسعه دهندگان، پاسخگوی نیاز های این چنینی عرصه نفت و گاز کشور است.