امروزه با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی و توسعه برنامه ها و اپلیکیشن های مبتنی بر این فناوری نوین، اقبال صنایع به استفاده از آنها، روز به روز، بیشتر میشود. نظام سلامت جز اولین صنایعی است که توسعه هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده است. نرم افزارهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت، به لطف تعامل سازگار با عرصه فناوری های نوین، پیشرفت قابل توجهی داشته و روز به روز پیچیده تر، بهتر و کارآمدتر می شوند، تا پاسخگوی چالش ها و نیازهای مراکز درمانی، بیماران و همراهان آنها باشند. یکی از کاربردی ترین برنامه های موجود در این زمینه، برنامه نوبت دهی هوشمند است. این برنامه به کمک هوش مصنوعی می تواند روند کار در مراکز درمانی بهبود بخشد.
شرکت دانش بنیان فناوران گیتی افروز، توسعه دهنده برتر کشور در زمینه هوش مصنوعی و توسعه نرم افزارهای سلامت است. این شرکت در تعامل با فعالان حوزه سلامت، چالش های این حوزه را شناسایی میکند. سپس با بهره گیری از برنامه نویسان و متخصصان برتر هوش مصنوعی، انواع نرم افزار های هوش مصنوعی، از جمله برنامه نوبت دهی با هوش مصنوعی را توسعه می دهد.
برنامه نوبت دهی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی
برنامه نوبت دهی با هوش مصنوعی،می تواند با تنظیم زمان نوبت بیماران و همگام سازی آن با برنامه کاری بخش های مختلف بیمارستان و کادر درمان، بر اساس اولویت های مشخص شده، روند کاری را بهبود ببخشد. از این طریق، استفاده از خدمات درمانی را بهینه سازد.
امکانات برنامه
- اولویت بندی بیماران بر اساس نوع و شدت بیماری و نیازهای تشخیصی و درمانی
- تغییر یا کنسل کردن نوبت های داده شده بر اساس اولویت های موجود
- تطبیق خودکار برنامه کادر درمان
- سیستم مدیریت بیماران هوشمند
این برنامه با هوش مصنوعی فرایند کاری در بیمارستان ها، کلینیک ها و موسسات درمانی را بهبود میبخشد. این کار علاوه بر افزایش رضایت مراجعه کنندگان و کارکنان، زمان و هزینه های اضافی تحمیل شده را حذف میکند؛ و استفاده از منابع در دسترس را بهینه میسازد.
امکانات سیستم مدیریت بیماران
- بررسی یا تخصیص بیمه سلامت
- اطلاع رسانی و دسترسی آن به صورت حساب
- ثبت و دسترسی به اطلاعات و علائم بیماران در بدو ورود
- بررسی علائم بیماران و اولویت بندی آنها برای تخصیص نوبت مراجعه
- ثبت و دسترسی اطلاعات مربوط به هرگونه تغییر در علائم بیماری، سبک زندگی و داروهای مصرفی مابین هر مراجعه به پزشک
یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد این سیستم، ویزیت خودکار بیماران در بدو ورود است. این سیستم، با توجه به علائم گزارش شده و شکایات بیمار، سوالاتی از وی می پرسد و سپس جواب آنها را ثبت می نماید. این موضوع علاوه بر تسهیل در تصمیم گیری، فرایند تشخیص و درمان را تسریع میکند.